Dragostea nu-i de mine , Federica Bosco

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Titlu original: L’amore non fa per me

Autor: Federica Bosco

Anul aparitiei: 2007

Gen: Romantic

Cumpara: libris | elefant | all |

Buy from: bookdepository.co.uk | amazon

Romanele Federicai Bosco s-au vandut in peste 350 000 de exemplare
Monica este cea mai fericita femeie din lume: marea dragoste si alte scenarii de un romantism incurabil au devenit brusc realitate. La un zbor de avion distanta, in Scotia, o asteapta logodnicul indragostit pana-n varful urechilor, cartea ii va fi lansata cu surle si trambite, iar o cariera promitatoare i se asterne in fata. Insa aterizarea nu este atat de lina pe cat ne-am fi asteptat. O fosta sotie, superba si controversata, si un fost iubit, perfect si in sfarsit liber, bantuie mintile protagonistilor. Cand lumea ei de basm este pe cale sa se destrame, Monica trebuie sa ia o hotarare care va schimba totul…

,,Eroina Federicai Bosco este o adevarata Bridget Jones a Italiei.”       Panorama

,,Romanele Federicai Bosco Imi placi la nebunie si Dragostea nu-i de mine pot fi citite ca primele doua parti ale unei trilogii savuroase despre sadismul lui Cupidon.”    Il giornale della Toscana

Si am ajuns si la continuarea romanului Mi piaci da morire. In romanul de fata , Monica face indrazneata miscare de a se muta cu Edgar in Scotia. Cum planurile de acasa nu se potrivesc cu socoteala din targ , Monica vede ca lucrurile nu sunt asa de roz precum par. Ajunsa acolo , intelege ca Edgar nu o sa stea prea mult acasa cu ea dar mai bine asa decat sa ii suporte obiceiurile obsesiv-compulsive (de a canta un cantecel de copii in timp ce isi numara sticlele de bautura , de a numara toate perechile de sosete toate mov , de a pune un pantof intr-un dulap si pe celalalt in alt dulap dar nu in ultimul rand de a merge 2 metri cu masina apoi de a se opri pentru ca i sa parut ca a calcat pe cineva), vecinii ei o vad ca pe o infractoare care vrea sa-i fure locul Rebeccai , fosta sotie a lui Edgar, mama acestuia doreste sa isi menajeze fiul pana la adanci batraneti iar seful ei o agreseaza sexual. Dar unde e iubire , nimic nu se schimba , asa ca Monica incepe sa se ingrijoreze ca ea este cea care greseste si il lasa pe „bietul” Edgar in linistea de care are nevoie. Dar ce faci atunci cand iubitul , persoana perfecta din viata ta pentru care ai lasat totul in urma , inca sufera dupa fosta sa sotie? Si unde mai pui ca fostul iubit te suna incontinuu si tu nu poti sa faci altceva decat sa ii raspunzi?

In prezent , poti vedea conturul maturizarii Monicai. Daca la inceput are inca atitudine de copil spre sfarsit , in urma intamplarilor traumatizante , chiar se maturizeaza. Monica mi se pare un personaj puternic pentru ca reuseste sa infrunte toate maniile lui Edgar , vrea tot ce-i mai bine pentru relatie chiar daca trebuie sa isi „calce” pe suflet. Desi nu isi suporta soacra aceasta o trateaza cu respect si avem parte de situatii hilare cu protagonista noastra si mama puiului care se iau la intrecere pentru atentia lui Edgar. In timp ce Edgar o trateaza ca pe ceva strain , David o intelege si o asculta chiar o surprinde cu prezenta lui in timpul unei vacante , unde se intampla inevitabilul. Mi-a placut faptul ca l-a inselat pe Edgar. Mi-a placut la nebunie si a fost ca miere pentru mine dupa tot ce a patit. dar bineinteles visul nu putea sa fie frumos pana la capat pentru ca si David se doveste a fi un badaran care pleaca inainte ca ea sa se trezeasca. Si asa protagonista trece prin mii de dezamagiri cu capul sus. Punctul culminant este sfarsitul romanului pentru mine. Federica Bosco a reusit sa intrchipeze durerea din sufletul fetei nespus de bine si a reusit sa ma convinga.

Desi in primul roman Edward mi s-a parut un scump care merita toata atentia protagonistei , in al doilea am vrut sa ii rup capul , sa il dau la lei si sa nu ma uit in urma. O trateaza pe Monica ca si cum nu ar fi acolo. O lasa balta. Tot timpul are stari de melancolie. Dupa parerea mea , ca OM , as putea intelege ca a ramas traumatizat dar nu si faptul ca se foloseste de Monica stiind ca ea a lasat totul in urma pentru el. Punctul culminant a fost cand i-a spus acesteia verde in fata ca a crezut ca a trecut peste moartea sotiei lui dar nu este asa si cand si-a dat seama de asta nu a facut altceva decat sa isi imagineze ca Monica este Rebecca. L-as fi putut manca de viu in momentul ala.

Daca in primul roman Mark si Sandra erau o prezenta obisnuita , in acesta , sunt tocmai in Bahamas unde Sandra se pregateste sa o nasca pe fetita ei. Isi face prezenta si Julius pe care si eu si Sandra l-am fi omorat. Sandra reuseste sa il elimine cu ajutorul bunicii ei printr-o metoda neortodoxa.

Federica Bosco a reusit sa ma binedispuna dar si sa imi starneasca sentimente fata de toate personajele ceea ce e un lucru greu de facut. Sa imparti atentia asupra cititorului asupra tuturor personajelor ci nu numai la personajele principale. Plina de umor dar si de situatii serioase , Dragostea nu-mi da pace a reusit sa imi tina atentia la punctul maxim pana cand am terminat-o de citit.

Nota mea:

snowlfakes

2 gânduri despre “Dragostea nu-i de mine , Federica Bosco

Lasă un comentariu