Spulbera-ma de Tahereh Mafi

Titlu: Shatter Me

Autor: Tahereh Mafi

Gen: distopic

Anul Aparitiei: 2011

LEDA | LIBRIS | ELEFANT

„NU MĂ POŢI ATINGE”,
îi şoptesc.

MINT,
e ceea ce nu-i spun.

EL MĂ POATE ATINGE,
e ceea ce n-o să-i spun niciodată.

TE ROG, ATINGE-MĂ,
e ceea ce vreau să-i spun.

Dar când oamenii mă ating, se întâmplă anumite lucruri.

Lucruri ciudate.

Lucruri rele.

LUCRURI FATALE.

Nimeni nu ştie de ce atingerea lui Juliette e fatală, dar Restauraţia şi-a făcut planuri legate de ea. Planuri de a o folosi ca pe o armă.
Însă Juliette are propriile ei planuri.
După o viaţă lipsită de libertate, ea descoperă în sfârşit forţa de a se răzvrăti pentru prima oară şi de a-şi găsi un viitor alături de cel pe care crezuse că-l pierduse pentru totdeauna.

Ingrediente pentru o portie de „Spulbera-ma” :

-o lume apocaliptica , ajunsa asa din diferite motive , condusa de o armata distructiva care infometeaza lumea;

-o eroina cu puteri speciale;

-un erou in care nu stii daca poti avea incredere dar care nu te lasa balta si te baga in tot felul de dileme;

-un personaj negativ care dispus sa faca orice ca sa puna mana pe eroina;

Amestecati totul bine si pofta buna.

Tahereh Mafi urmeaza modelul cartilor distopice care sunt foarte populare in ultima vreme. Pana acum in Divergent sau chiar si Eve , eroinele nu aveau puteri speciale , aceasta doar se prezentau cu tarie de caracter si rezistenta la atacurile din mediul inconjurator , insa autoarea ia o decizie indrazneata pentru a construi plot-ul acestei carti. A fost un deliciu sa citesc aceasta carte pentru ca Tahereh Mafi scrie intr-un fel atat de indraznet si parca fiecare propozitie te face sa simti ca iti explodeaza pieptul cu intenstitatea ei. Scenele dintre Adam si Juliette m-au lasat cu gura cascata si am savurat fiecare cuvant.

Eroina , Juliette , este diferita nu doar prin puterea sa ci si prin caracter. Imaginati-va sa aflati ca daca atingeti o persoana , aceasta moare de durere , din cauza acestui fapt parintii sa va trimita de acasa iar lumea din jurul vostru sa va trateze ca pe un specimen , apoi sa stati 3 ani izolati intr-un loc in care conditiile de existenta sunt mizerabile. Ati rezista? Nu cred. Nu juduc personajul principal pentru ca povestea ei a lasat-o cu sechele si asta nu e un lucru usor de trecut peste.

Mmm, Adam. Adam se face remarcat prin scenele cu Juliette dar si prin povestea construita tot in jurul ei. Mi-a placut mi-a placut mi-a placut !!! Incercati voi sa treceti peste scenele lor. NU PUTETI !! Nu este un personaj complex , dar este un personaj bun , cu suflet mare , care o accepta pe Juliette asa cum e. Si surprise ! E imun la atingerea ei. Ce vreti mai mult de atat?

Warner cred ca este personajul meu preferat din carte(iubesc un personaj negativ; does that make me a bad person?!). Tipul baietelului care vrea atentia tatalui sau si care vrea sa-l impresioneze dar daddy e prea ocupat ca sa dea importanta prostiilor lui asa ca in nebunia lui gaseste o persoana de care se ataseaza si crede ca vor fi impreuna forever. Mie mi-a placut.

Finalul romanului ne lasa undeva in aer , intelegand ca urmeaza o continuare. Era de asteptat ca vor aparea si fortele bune de partea carora va trece Juliette. Asteptam romanul #2.

Nota mea:

7 gânduri despre “Spulbera-ma de Tahereh Mafi

  1. Si eu doresc sa o citesc foarte foarte mult ^^, sunt bucuroasa ca este o carte asa de buna si ca ti-a placut mult, inseamna ca merita cumparata

  2. Pingback: In my mailbox | cuddleweather

Lasă un răspuns

