Perfectiune de Julie Metz

Titlu: Perfectiune

Autor: Julie Metz

Anul aparitiei: 2010

Gen: Biografie

LIBRIS | ELEFANT

Pentru Julie, viaţa părea perfectă – un soţ iubitor, o fetiţă de şase ani şi o casă elegantă în suburbii. Soţul ei, Henry, pasionat de gastronomie, lucra intens la o carte de bucate despre umami (termenul japonez pentru savoarea desavârşită).

Într-o după-amiază, Henry se prăbuşeşte pe podeaua din bucătărie şi moare. La câteva luni după moartea lui, când Julie crede că începe să-şi revină din durere, ea află că soţul, care o iubise aşa de mult, i-a fost infidel.

Reconstituind viaţa secretă a soţului, momentele în care Henry o minţea, Julie caută răspunsuri la întrebari legate de cuplu, dragoste, trădare, dar şi de ideea de perfecţiune în jurul căreia gravitează existenţa femeilor din ziua de azi.

Perfecţiune este povestea sinceră şi emoţionantă a călătoriei scriitoarei Julie Metz de la haos spre renaştere, povestea acceptării unor adevăruri dureroase, astfel încât propria viaţă să merite din nou să fie trăită. Oricine a avut experienţa unei relaţii nefericite se va regăsi, cu siguranţă, în aceste pagini.

„Perfectiune” de Julie Metz este o combinatie intre „P.S.Te iubesc” si „Mananca , Roaga-te , Iubeste” amestecand cu grija decesul sotului lui Julie , Henry , si apoi drumul sau catre refacere. Dupa moartea acestuia Julie afla ca , sotul sau preaiubit , o insela si incearca sa reconstituie pasii acestuia incercand in acelasi timp sa il inteleaga.

O sa incerc sa mentin acest review la un nivel obiectiv desi imi este greu. Spre jumatatea cartii mi-a venit sa o las jos din mana pentru ca ma dispera si asta nu e un obicei de-al meu dar m-am fortat sa continui. Nu mi-a placut deloc faptul ca Julie a luat legatura cu amantele. Faptul oricum era consumat si barbatul era mort. Am inteles ca a vrut sa isi satisfaca curiozitatea dar faptul ca a tipat la acele femei , oricat de vinovate ar fi fost. Apoi dupa un timp iar nu mi-a placut atitudinea ei in legatura cu barbatii. Pot intelege ca o femeie de 40 trebuie sa isi refaca viata si sa incerce barbati dar ai totusi un copil care de cele mai multe ori mi s-a parut pus pe planu doi  si am incercat sa ma pun in pielea lui Lizie imaginandu-mi ca mama ma lasa pe la unu altu si nu mi-ar fi placut.

Apoi Henry mi s-a parut mai degraba personajul care ma interesa din carte cel mai mult pentru ca e cel mai complex personaj. Un barbat care lucrurile normale il plictisesc si in fiecare moment al zilei trebuie sa faca ceva ca sa nu se plictiseasca dar nu treburi casnice ci trebuie sa aibe parte de aventuri. Naturaletea cu care isi gandea aventurile si justificarile lui mi s-au parut de-a dreptul complicate si mi-ar fi placut sa citesc cartea din punctul lui de vedere. Daca ar fi fost asa m-as fi lipit de carte instantaneu. Faptul ca isi pretuia sotia dar in acelasi timp amantele ii dadeau acel strop de adrenalina m-a facut mult mai interesata de carte si probabil de aceea dupa ce autoarea si-a povestit mai mult aventurile cu barbatii m-a cam plictisit.

Tot pe la jumate am aflat ca defapt asta este povestea autoarei si m-a facut sa o judec mai aspru.

Nota mea:

Interviu cu autoarea

3 gânduri despre “Perfectiune de Julie Metz

  1. Am citit.o! Eu inca de la inceput .. am stiut ca e povestea ei de viata, acelas sentiment ca si tine l.am avut si eu sa ma opresc din citit ..nu stiu de ce ?! prea multe detali care nu ma interesau?! ..sau poate anumite parti putin cam exagerate?!
    Ce conteaza e ca am reusit intr.un final sa o duc la capat, sa spun sincer cartea mi.a lasat un gust amar chiar daca dupa parerea mea promitea destule,o privesc si eu deasemenea pe scriitoare cu o oarecare rezervare .. avand in vedere incercarea ei din punctul meu de vedere „groaznica” de a isi gasi sufletul .. pereche „jongland” cu fetita ei,in loc sa se focalizeze pe necesitatile ei .. nevoia de iubire si de atentie mai multa din partea singurului parinte care a ramas.
    In final nota mea pentru Perfectiune este undeva intre 2-2,5/5

  2. Umm.. cred ca depinde de caracterul omului .. cu privire la aceasta carte, ce preferinte are fiecare, si eu am vazut pareri bune… de aceea am si vrut sa o citesc dar m.a cam dezamagit..

Lasă un răspuns

