Inainte sa adorm de S.J.Watson

Titlu: Inainte sa adorm

Autor:S.J.Watson

Anul aparitiei: 2011

Gen: Thriller

LIBRIS

Aceasta carte mi-a fost oferita de cea mai tare librarie online de unde puteti comanda carti la preturi rezonabile , in schimbul unei pareri sincere. Multumesc !

Ne definim prin amintirile noastre. Dar dacă ne-am trezi brusc fără ele?
Dacă am uita dintr-odată cum ne cheamă, cine suntem, de unde venim, pe cine iubim

Are 47 de ani şi e scriitoare. Se trezeşte în fiecare dimineaţă neştiind unde se află. O formă rară de amnezie o împiedică să reţină informaţii mai mult de 24 de ore. Crede că are cu 20 de ani puţin, că este singură şi că are întreaga viaţă înainte. Dar descoperă că locuieşte cu soţul ei, Ben şi că majoritatea deciziilor importante din viaţa sa au fost deja luate. Doctorul ei o sfătuieşte să ţină un jurnal care o ajută să-şi recompună amintirile de la o zi la alta. Dar într-o zi deschide jurnalul şi citeşte: „Să nu ai niciodată încredere în Ben”.
Oare ce tip de accident a adus-o în această stare?
În cine să aibă încredere?
De ce ar minţi-o Ben?
O cheamă Christine. Jurnalul vieţii ei se numeşte Înainte să adorm.
Ai intrat deja în viaţa ei.

Daca te-ai trezi intr-o zi intr-un pat necunoscut , intr-o casa necunoscuta ,alaturi de un barbat necunoscut , si nu ai putea sa iti aduci aminte nimic din trecut ce ai face? Asa se trezeste Christine in fiecare dimineata , si in fiecare dimineata trebuie sa treaca peste soc , durere si dezamagire pentru a-si da seama cine este ea defapt. Sfatuita de doctorul Ed.Nash ea tine un jurnal in care isi noteaza tot ce face in ziua precedenta pentru a-si putea aminti in fiecare zi.

Nu am mai citit asa ceva in ultimul timp (ultima carte care macar sa se apropie de acest gen , pe care am citit-o a fost „Femeia in rosu” cu mult timp in urma) dar pot sa spun ca mi-a placut si nu am putut sa las cartea jos din mana. Pentru ca te prinde. Trebuie sa o urmezi pe Christine punand cap la cap informatiile pe care le primeste altfel nu poti dormi. Am citit-o pana tarziu cand am ajuns aproape de final si nu-mi mai puteam tine ochii deschisi.

Nu e o carte prevazatoare si nu iti poti da seama cine ce a facut. Nu poti nici macar sa presupui pentru ca , cursul actiunii se schimba de la o zi la alta iar persoanele de incredere sunt cele in care nu poti avea incredere.

 Am fost putin dezamagita de faptul ca ,Christine deja era batrana (in jur de 50 de ani) , eu reusind sa mi-o inchipui doar ca o femeie tanara dar actiunea asa presupunea deci singurul impediment a fost imaginatia mea. Ce mi-a mai placut a fost felul in care a fost impartit romanul adica prezent-trecut-prezent pentru a putea delimita mai bine jurnalul de realitate. Per total mi-a placut si o recomand !

Nota mea:

3 gânduri despre “Inainte sa adorm de S.J.Watson

  1. Pingback: In my mailbox « cuddleweather

Lasă un răspuns

