Carte: Jocurile foamei: Revolta de Suzanne Collins

*English review at Goodreads.

Am primit astazi Jocurile Foamei: Revolta si pot sa jur cu mana pe inima ca nu am putut sa las cartea din mana. M-am holbat la coperta in jur de 10 minute pentru ca m-a cucerit complet formatul hardcover. Sa trecem la recenzie deci:

In ultima parte a acestei triologi , Katniss a reusit sa scape cu viata din Jubileul Pacificarii si se afla in prezent in Districtul 13 , district care se considera distrus dar care defapt ascundea o intreaga fortareata subterana castigata in timpul razboiului cu Capitoliul. In timp ce Peeta ramane captiv , ea trebuie sa se straduiasca si sa foloseasca toate resursele pentru a-l putea ajuta si pentru a ajuta Panem-ul intrat in revolta.

Comandamentul are un plan pentru Katniss: Acela de a deveni Gaita-zeflemitoare a natiunii si aceasta accepta intr-un final punand anumite conditii. Urmeaza un joc in care sunt folosite chiar armele Capitoliului si anume televiziunea prin care soldatii Districtului 13 realizeaza prop-uri cu Katniss in diferite ipostaze pentru a-I incuraja pe rebeli. Mi-a placut ca , desi Katniss a fost de acord si-a dat seama ca ea e doar un pion intr-o schema mult mai mare si deciziile ei au fost cantarite cu atentie fara a face un pas gresit care l-ar putea omora pe Peeta.

Toate districtele se dau de partea liderului ramanand doar Districtul 2 care , dupa ce este “cucerit” aduce dupa sine un bombardament asupra districtului 13 dar acesta ramane intact. Urmeaza planuri de lupta pana in momentul in care Peeta este recuperat prea usor ceea ce pune semne de intrebare. Mi-a placut enorm de mult faptul ca , Katniss a urmarit un anumit traseu pentru a pune cap la cap informatiile construind astfel un puzzle care avea marca Capitoliului pe el.

Avem parte si de triunghiul dragostei cu un Peeta schimbat si un Gale razboinic convins ca , Katniss o sa faca alegerea corecta in privinta lor alegandu-l pe cel care o va proteja. Schimbarea lui Peeta nu pot sa spun ca mi-a placut dar pentru poveste a fost interesant si desigur ca , Peeta nu putea sa revina in scena teafar si nevatamat ci trebuia sa aduca complicatii care sa puna la incercare capacitatea de gandire a eroinei noastre.

Ce mi-a displacut ? Moartea anumitor personaje dar nu puteam avea un happy end si mi-a placut ca Suzanne Collins a reusit sa descrie o reactie credibila si cred ca este prima autoare (dupa Cecilia Ahern) care a reusit sa ma convinga de durerea personajului principal in urma unei asemenea pierderi.Iar sfarsitul , desi vroiam sa vad  o refacere completa a lui Katniss la sfarsitul cartii m-am bucurat pe o parte ca a fost altfel pentru ca dominati de atata timp de Capitoliu si supusa la atatea agresiuni fizice cat si psihice era de asteptat ca aceasta personalitate a lui Katniss sa i-a nastere.

Reactiile am observat ca sunt diferite cele mai multe fiind negative dar per total mi se pare ca seria s-a incheiat intr-un mod realist pentru ca nu intotdeauna ne sunt satisfacute aceste dorinte si nici in viata de zi cu zi nu primim totul pe tava.

Nota mea: 5/5 bineinteles

Mi-a fost foarte greu sa scriu recenzia asta fara spoilere !!

de aceea-SPOILERE: (nu cititi daca nu ati citit cartea)

• Citisem de moartea lui Prim deja pe internet si ma asteptam , cum am zis , sa treaca repede peste asta si acest lucru sa ii intareasca si mai tare furia in privinta presedintelui Snow dar mi-a placut atitudinea care a adoptat-o autoarea pentru ca a fost una realista si credibila: un avox de natura mentala. Moartea surorii ei nu putea sa o lase “rece” depresia fiind metoda normala prin care o persoana ar trece deci thumbs-up pentru asta..
  • Nu prea mi-a placut povestea cu presedintele Snow si Coin. Am inteles faptul ca totul a fost cusut cu ata alba dar parca explicatiile lui Snow nu m-au convins asa tare desi motivele pareau reale.
  • Mi-a placut ca , Katniss intr-un fel sau altul la considerat vinovat pe Gale pentru moartea surorii ei , inca odata o reactie realista si de asemenea intotdeauna am fost Team Peeta so ..
  • Felul in care este prezentata Katniss la sfarsit m-a socat putin pentru ca a fost schimbarea prea mare de la Fata din foc care radia si razboinica convinsa la femeiea bantuita de traumele trecutului , traume care nu vor fi uitate prea usor..

4 thoughts on “Carte: Jocurile foamei: Revolta de Suzanne Collins

1. Pingback: In the mailbox « cuddleweather

Lasă un răspuns